adeeb Akustik


Click here for Myspace Layouts

Monday, July 4, 2011

manusia oh kehidupandi dunia

hai salam blogger sekali lagi malam yang indah tampa bintang berkelipan d udara sebab hari nak hujan. seperti  orang yang ada prolem hari ini.. bukan aku jew ada byk org di dunia ini. kita tak boleh fikir tentang masalah kita hidup kita bagaikan kita jew ada masalah di dunia.. orang lain pun ada gak.. sbb korang fikir dlm satu saat beribu masalah ada di dunia ini. kta tau 'tapi manusia mudah lupa'KALAU TAKDE PERANGAI LUPA BUKAN MANUSIA NAMA NYER okey.. aku nak cerita tentang hidup.

    HIDUP: benda yang bernyawa mengerup udara@ oxsigen betul kah ejaan aku haakz . okey hidup manusia bergitu sempurna. tiada lbh sempurna selain manusia. tapi yang sempurna itu adalah banyak masalah dan karenah  yang perlik-pelik. perangai manusia yang selalu ada pada setiap mahluk tuhan yang d cipta bernama manusia ada lah LUPA

LUPA: pula ada perangai manusia. manusia mudah lupa pada diri jika berada di atas tauk d tempat yang selesa sekali. jida manusia gembira. di situ lah nampak manusia ini lalai dlm satu aspek. seperti ada duit banyak. ada BF baru dan apa2 jew lah kalagan yang mudah lupa adalah melayu.doktor mahadir muhammad penah berkata. MELAYU MUDAH LUPA. ya memang melayu mudah lupa diri jika mereka rasakan diri mereka di atas. TAPI manusia kerna ingat.. hidup kita bagai RODA. kadang2 kita di tengah. kadang2 kita di atas. kadang2 kita di bawak sekali. manusia kalau dah berada di bawah. baru lah manusia ingat dengan tuhan. baru lah niat nak taubat.. tapi tak slh itu yang lbh baik. sbb tuhan nie maha adil.
manusia selalu mencari keredahan orang lain contoh jika seseorang itu lebah di situ lah tempat manusia selalu membuat fitnah dan mengata orang jiga orang itu lemah.. lebeh baik di doakan dari pada mencaci orang kerana hidup macam roda. mana lah tau satu hari korang d bawah blik orang itu di atas. tentu orang itu berfikir "ow dia nie lah ejek aku dulu sekarang bia pulak dia rasa" kalau lah korang tolong dia pada masa dia ssh. tiba2 korang pulak yang ssh. mungkin dia berkata "owh dia penah tolong aku. so tak salah aku tolong balik, bak kata perpatah. "harimau mati meninggalkan belangnya. manusia mati meninggalkan nama nya. .. jika jasa baik selalu di kenang orang.

okey. aku ADIB FATHI BIN MANSOR. aKu manusia tidak lari pada kesilapan dan masalah. aku manusia penuh dngan kesilapan dalam hidp bukan adib saja. korang pun penah. sebb kita ada samalah. makluk allah yang sempurna dah paling lemah. adib selalu ingat bahawa hidup kita bagai roda.adib selalu renung ke langit. melihat bintang2 yang berkelipan. tapi adib tak kesah apa orang fikir pasal adib. orang kata adib jahat. YES! adib terima. sebab yang menilai kita ada orang sekeliling. bukan diri sendiri. kita tak dpt menilai diri sendiri. yes tapi kadang2 ada bena kita buat baik orang anggap jahat! itu di nama kan dengki. kita tau sp diri kita kalau benda itu betul. betul lah korang asa jangan rendah diri mesti yakin pada diri sendiri barulah kita berjaya dlm hidup (ini ada lah untuk kita semua) jangan perduli apa orang kata .yang penting. kita rasa apa?? ^^ 
okey manusia ada lah mahluk paling sempurna dan paling lemah. kelemahan satu dari pada kelemahan manusia ada lah CINTA diri lemah kerana CINTA dari cinta ada bayak benda blh jadi pada CINTA.

CEMBURU BUTA ADA LAH DARI CINTA
DENGKI DENGAN SESEORANG KERANA CINTA
BERMUSUH SESAMA KAWAN ADA LAH KERANA CINTA
dan banyak lagi lah kerana CINTA apa saja boleh berlaku.
ada banyak masalah datangk kerana CINTA dari hati manusia
kerana CINTA manusia lemah segalanya. semua benda boleh lupa kerana cinta. LUPA DIRI PUN kerana cinta dari hati daripada seorang insan.


okey sekian untuk adib pada mlm ini. adib pun tak tau apa yang adib tulis dah hahakz :P
selamat malam pada semua. kawan2 yang nenyokong adib korang semua lah adib harap korang happy tdan tabah dlm hidup korang mogar sempurna hari mu...

No comments:

Post a Comment