adeeb Akustik


Click here for Myspace Layouts

Monday, October 31, 2011

najjwa latif - i love u

Lirik Lagu I Love You -Najwa Latif
Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,

Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,


I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you.

Saturday, October 22, 2011

Friday, October 21, 2011

akhir nya budak yue yue meninggal dunia


















Akhirnya, Yue Yue Meninggal Dunia

GUANGZHOU – Budak malang berusia dua tahun yang menjadi mangsa langgar lari di China, meninggal dunia awal pagi tadi selepas seminggu bertarung nyawa di hospital.

Wang Yue Yue meninggal dunia akibat kegagalan sistem badan berfungsi.

Dia sebelum ini tidak sedarkan diri dan sukar diselamatkan selepas otaknya tidak lagi berfungsi.

Kejadian berkenaan yang menyaksikan bagaimana Yue Yue dibiarkan begitu sahaja oleh 18 orang yang melalui jalan tersebut sehingga seorang wanita yang merupakan pengutip barangan lusuh menghulurkan bantuan.

Wanita itu kemudiannya diangkat sebagai wira, namun kejadian tersebut mencetuskan perdebatan di internet yang mempersoalkan sifat perikemanusiaan penduduk China.

Malah dalam laman sosial China, Weibos, orang ramai meluahkan kemarahan dan sedih dengan insiden itu.

“Selamat tinggal Yue Yue, tiada lagi kenderaan di syurga.

“Yue Yue, selamat tinggal, dan jangan lagi dilahirkan sebagai rakyat China pada masa depan,” demikian antara tulisan yang diluahkan oleh bloger di China mengenai kematiannya.

Wednesday, October 19, 2011

orang nak berfesyen pow susah sekarang

hai blogger. cuba korang tengok orang sekarang nie. sikit2 orang nak tudung fesyen sikit nak di  gosip. bukan orang dedah aurat pow org tutup aurat lah tu pun nak di gosip. kata mcm tu lah mcm nie lah nabi tak ada kata suroh pakai mcm nie lah. mcm2 lah dia org kata. tak kan kita nak sentiasa duduk bawah temporong kelapa kan?? dunia dah maju zaman dah berubah ada gak org yang tak seda2 lagi. haiii..
tak salah kalau kita berfesyen. bagi aku janji tutup aurat sudah lah bukan bogel depan orang pun kan? itu pun dia orang nak gosip2. dia orang gosip2 hal org dosa gak tau. tapi dia org tak tau. hal org nak di heboh hal diri di tutup. haiii tu lah perangai org sekarang nie. ada yang tak fikir dengan luas. fesyen tak slh lah mcm yuna tapi ada batas lah jugak. baju yang yuna pakai bukan dia buat pow orang lain yang buat. dia pakai jew tu pun nak kena dengki bukan salah dia. dah fesyen nak buat mcm mana kan zaman dah berubah. haiii aku malas lagi nak cakap lah. apa2 pun ADA OTAK LU FIKIR LAH SENDIRI. .tata ini pendangan aku tak tau lah apa pandangan korang. :D

Thursday, October 13, 2011

aishiteru+pecaya padaku

video

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

pecaya padaku
aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu
reff:
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku


saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)
agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku 

UuuOoo...


berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku Oooo...



tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu

berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
 -aishiteru-


walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Sunday, October 9, 2011

bersyukur

       
                   allah menciptakan makluknya. ada kelebihan dah kekurang pada maklur nya kerana ada hikmah di
                  serbalik kelebihan dah kekuragan pada makluk nya tu. jida allah tidak membuat demikian.. mungki
                  makluk nya ada lupa diri.. di sebab kan itu lah dia membuat demikian. kenapa allah memberi
                 kelebihan pada makluk nya?? kerana dia mahu makluk nya tahu bertapa besa nya kuasa tuhan dan
                bersyukur apa yang terlah allah berikan kepada nya. allah memberi kekurangan kepada makluk nya
               kerana dia mahu makluk nya itu seda atas kekurangan diri dan kebebihan diri masing2 supaya dia
                 mahu tahu. makluk nya sedar apa yang ada pada diri. dan sedar kebesaran allah itu ^^


aku cuma ckp apa yang ak fikir jew :P          

Thursday, October 6, 2011

kongsi sejarah kunci ka'bah

pintu ka'bah. dan sejarah kunci



Kunci
Hanya terdapat sebuah pintu untuk memasuki Kaabah dan ia dikatakan diperbuat daripada emas tulen seberat lapan tan (8,000 kilogram).
Pintu Kaabah itu pula hanya boleh dibuka oleh pemegang kunci dari Bani Syaibah. Menurut sejarah Islam, apabila Nabi Muhammad SAW meninggalkan Mekah kerana berhijrah ke Madinah, Mekah dikuasai oleh Bani Syaibah.
Pada tahun ketujuh Hijrah, berlaku perang pembukaan kota Mekah yang dimenangi tentera Islam. Berikutan itu, Saidina Ali diarahkan supaya mengambil kunci itu daripada Bani Syaibah, malangnya pintu Kaabah tidak dapat dibuka walaupun menggunakan anak kunci yang sama.
Anak kunci itu kemudian dipulangkan kepada Bani Syaibah atas perintah Allah menerusi ayat 58, surah An-Nisa’ yang mafhumnya, ‘Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya’.
Pada masa itu, Bani Syaibah belum memeluk Islam. Tindakan Rasullulah memulangkan semula kunci Kaabah itu telah membuka hati ketua Bani Syaibah untuk memeluk Islam diikuti semua pengikutnya.
Keturunan Bani Syaibah telah diamanahkan untuk memegang kunci Kaabah sehingga hari ini.




aku tertarik kepada sejarah kunci ka'bah dah sejarah ka'bah nie. tak tau lah kenapa. sebena nyerr ak suka baca dan nak tahu sejarah islam . ak tertarik semua nie sbb ak ada tgok kwn fb ak dia p sana. dah dia crita tentang serajah ka'bah sedikit. so ak tertarik dan nak tau selebih nya. so ak p satu tempat dah aku baca sejarah2 nie. and aku nak shera kat korang plak. apa salah nyerr kita kongsi sejarah islam kita. mungkin ramai yg dah tau tapi kita kongsi2 lah dgan kwan yang blum tau :) 

Saturday, October 1, 2011

kongsi erti cinta pada kita

Assalamualaikum dan selamat pagi kepada pembaca semua.



Apa itu erti cinta? Jika ada yang bertanyakan kepada saya soalan tu saya akan jawab"cinta adalah anugerah yang paling berharga yang diberikan oleh Allah kepada manusia, tidak boleh dilihat, dipegang atau disentuh tetapi dapat dirasa oleh hati yang tulus suci mencintai." Merasa dengan hati itulah yang membuat orang tersiksa bila kecewa kerana cinta.



saya pernah bercinta,mencintai dan dicintai tetapi semuanya telah berlalu pergi kerana tiada keikhlasan dalam cinta itu. saya pernah kecewa, tersiksa jiwa dan raga disebabkan cinta. Terasa sangat sakit bila kecewa disebabkan cinta. Jika orang bertanyakan mana yang lebih sakit antara luka terkena pisau dengan luka hati disebabkan kecewa dengan cinta, saya akan menjawab luka dihati.



Sekarang saya hanya berserah pada takdir, takdir yang dapat tentulan segalanya. Cinta saya itu biarkan berlalu pergi dan terus pergi. saya tidak akan lagi mengejar cinta itu lagi kerana saya sangat yakin cinta akan datang tanpa dicari. Cinta itu bukan meminta tetapi cinta itu memberi. Rugilah cinta saya jika saya terlalu memberi kepada insan yang langsung tiada sifat menerima seadanya.



Dulu saya terfikir kenapa orang cakap cinta jarak jauh ni tidak boleh dan tipis untuk berjaya. Untuk membuktikan kepada orang yang berkata begitu saya pun cuba buktikan kepada merekan bahawa cinta jarak jauh ni boleh. Tetapi akhirnya usaha saya untuk membuktikan cinta jarak jauh itu boleh tidak terhasil. saya tertanya-tanya adakah kata-kata mereka itu semua betul? Masih mencari-cari jawapan itu tetapi belum ditemui kerana kegagalan dalam usaha pertama.