adeeb Akustik


Click here for Myspace Layouts

Monday, August 8, 2011

percakapan budak sekarang

assalamualaikum bloger nie aku dpt dkat satu blog lain aku suka topik nie tu lah aku na share dgan korang.






Assalamualaikum

Waalaikumsalam broooo..

Saudara sihat?

Bereh macam bro..Gua sihat sokmo.

Adakah saudara seorang muslim?

memang doh.Mak bapak saya muslim,jadi mesti saya muslim.

Saudara solat?

Emm..mmm..mm,solat,tapi ada lajuga kadang kadang termiss..haha,xpe,nanti boleh qada.

Apa hobi saudara?

Main bola semestinya..Saya peminat besar Ronaldo beb,tengok rambut saya,sebijik cam ronaldo..kawan kawan panggil saya Ronaldo Malaysia.

Emm..Saudara menutup aurat ketika bermain bola?

Emm..mana boleh bro,kalau tutup aurat,nak berlari susah,lagi pun,mana ada pemain bola profesional pakai seluar panjang.

Tapi bukankah menutup aurat itu wajib bagi muslim,dan tadi saudara beritahu saudara seorang muslim,jadi kenapa tidak menunaikan kewajipan itu?

Emm...mak bapak saya tak pernah suruh saya tutup aurat,kenapa awak susah susah?Lagi pun,zaman dah berubah kan,kolot la tutup aurat nie..nanti diketawakan je..

Emm..saudara kenal Rasulullah?Nabi Muhammad?

Kenal..Saya tidak jahil taw,saya belajar pasal dia di sekolah..

Siapa baginda?

Emm..mm,Muhammad tu nabi yang bawa ajaran islam kepada orang la..

Islam tu apa pada pengertian saudara?

Islam tu agama la..macam agama agama lain la..Percaya pada tuhan,nabi...malaikat,haa,saya pun reti lol..

Maksud saudara,islam dan agama lain sama je ke?

Emm...mm,tak la sama,tapi......islam ada solat 5 waktu,kristian takde..xsama disitu la..

Saudara sayang pada islam tak?

Sayang..sayng..p sayang pada islam tu cam saya sayang awek saya ker?

Emm..kalau sayang,apa pengorbanan saudara terhadap islam sepanjang saudara hidup?

Emm...mm..nak berkorban apa?

Saudara pernah tengok dalam tv,akhbar,umat umat islam dibunuh,dibom di palestin,Qaza dan negara negara islam lain..Apa perasaan saudara..

Marah..dah tentu saya marah..marah sangat2..celaka yahudi,celaka betul,takde sifat kemanusiaan langsung.

Jadi apa yang saudara lakukan untuk membalas atau membantu saudara saudara kita di sana?

Erk..erk,,,hehe,apa yang boleh saya lakukan??jauh oo,Malaysia dan Palestin,nak naik kapal terbang pi sana,sempat mati dulu..tapi saya memang marah dengan yahudi..israel..saya marah ni..marah..

Jadi pernahkah saudara berdoa sekali pun untuk mereka?

Emm..mm,doa??saya tak pernah berdoa untuk diri sendiri pun..hehe,tapi takpe,esok..esok saya doakan mereka yea..

Saudara percaya kepada kekuatan doa?

Emm....of chos saya percaya,kun faya kun kan..Tapi saya frust saya doa skali Allah tak makbul dulu,sebab tu saya dah doa dah sekarang..

Siapa ikon saudara?idola saudara.

Haaa,ni soalan best nie,saya minat kat Ronaldo,christino Ronaldi,tadi saya dah cakap kan..Kalau artis saya suka Lady Gaga,saya suka gaya dia...kagum..kagum..

 saudara tahu Lady Gaga ni pengikut freemason?bawa unsur Illuminati dalam lagunya dan persembahannya?

Emmm...hehe,freemason tu apa??illuminati tu apa??haha..sory bro,kat sekolah tak diajar nih....ala,apapun,saya minat lagu dia je..saya tak minat freemason..freemason main lagu apa?

Saudara..freemason adalah pergerakan yang berkait rapat dengan dajjal,saudara tahu apa itu dajjal?

Tahu..tahu..ingat saya tak berkembang ke..Dajjal tu jin mata satu kan?saya tahu..dia nak hancurkan dunia,musnah islam..betul x...betul x?

Saudara..soalan terakhir.,Saudara pernah terfikir untuk bergerak berdakwah untuk bawa anak anak muda islam kembali ke pangkal jalan?

Hahaha..itu bukan tugas saya,lagi pun,tidak realistik la kerja dakwah ni,gaji takde,saya nak makan apa?lagi pun,dan ada ramai dah orang dakwah..tak perlu ramai ramai kan..Tapi nanti kalau saya dah bertaubat.,saya mungkin join saudara lah..tapi tak tahu lah tu..haha


Tanggungjawab siapakah untuk membawa remaja sebegini kembali ke jalan yang benar,jalan islam..Dan ada kah peluang untuk kita berjaya?tepuk dada,tanya iman :)

No comments:

Post a Comment